مروری بر تاریخ آمریکا و مهمترین رخدادهای بین المللی

تقویم تاریخ 19 سپتامبر

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۶۷۶؛ ۳۴۵ سال پیش در چنین روزی، جیمز تاون به وسیله نیروهای شورشی ناتاناییل بیکن در جریان شورش بیکن در آتش سوخت و نابود شد. شورش بیکن ،یک شورش مسلحانه بود که توسط مستعمره‌نشین ویرجینیا برپا شد و از سال ۱۶۷۶ تا ۱۶۷۷ به طول انجامید. این شورش به رهبری ناتانائیل بیکن و علیه فرماندار ویلیام برکلی انجام شد.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۷۷۸؛ ۲۴۳ سال پیش در چنین روزی، کنگره‌ی قاره‌ای در آمریکا اولین بودجه فدرال ایالات‌متحده را تصویب کرد.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۷۹۶؛ ۲۲۵ سال پیش در چنین روزی، سخنرانی وداع جرج واشنگتن در سراسر آمریکا چاپ‌شده و در دسترس مردم قرار گرفت.

📜در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۴۴؛ ۷۷ سال پیش در چنین روزی، در جریان جنگ جهانی دوم، نبرد هرتگن فارست آغاز شد این یکی از طولانی‌ترین نبردهایی بود که ارتش ایالات‌متحده تا آن زمان با آن مواجه شده بود.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۴۶؛ ۷۵ سال پیش در چنین روزی، پارلمان اروپا بود بعد از سخنرانی وینستون چرچیل در دانشگاه زوریخ تأسیس شد.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۵۲؛ ۶۹ سال پیش در چنین روزی، ایالات‌متحده چارلی‌چاپلین را از ورود دوباره به این کشور بعد از سفر به انگلستان منع کرد.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۷۶ علامت سوال سال پیش در چنین روزی، مشاهده اشیای پرنده ناشناخته در آسمان تهران باعث شد هواپیماهای نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی به‌دنبال آن‌ها رفته و سعی در تعقیب آن‌ها داشته باشند. خلبان هواپیمای اول پس‌از نزدیک شدن به شی‌ء متوجه از کار افتادن وسایل دقیق و وسایل ارتباط رادیویی هواپیما شده و به پایگاه بازمی‌گردد. خلبان هواپیمای دوم نیز تلاش می‌کند به شی‌ء ناشناخته نزدیک شده و آن را مشاهده کند. او می‌گوید حرکت‌ها این پرنده حرکت‌های خیلی سریع می‌کرد و با سرعت جابه‌جا می‌شد از خود ۴ نور ساطع می‌کرد مختلف از قسمت بالای آن نوری قرمز و چشمک‌زن، در پایین نوری نارنجی‌رنگ و در طرفین نوری آبی‌رنگ ساطع می‌شد. این نورها به‌قدری شدید بودند که امکان دیدن بدنه این شی‌ء وجود نداشت. پس‌از نزدیک‌تر شدن، جسم نورانی کوچکی از آن ۲ دوره و هواپیما نزدیک می‌شود. خلبان تصور می‌کند که موشک به سمت وی شلیک‌شده است اما این وسیله باعث خاموش شدن همه چراغ‌ها بر روی صفحه مقابل خلبان می‌شود و ارتباطات رادیویی از کار می‌افتند. این اولین گزارش از رویارویی با هواپیماهای پرنده‌ای ناشناس یا همان UFO ها در ایران است.

📜 در روز ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۱۹؛ ۲ سال پیش در چنین روزی، حمله پهپادی ایالات‌متحده در افغانستان باعث کشته شدن ۳ شهروند غیرنظامی افغان که کشاورز بودند شد.

مرور تاریخ جهان و آمریکا هر روز در «جهان ما»