مروری بر تاریخ آمریکا و مهمترین رخدادهای بین المللی

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۷۷۷؛ ۲۴۴ سال پیش در چنین روزی، در جریان انقلاب آمریکا، شهر لنکستر در ایالت پنسیلوانیا برای یک روز بعد از خالی شدن فیلادلفیا به پایتخت آمریکا تبدیل شد.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۴۰؛ ۸۱ سال پیش در چنین روزی، در جریان جنگ جهانی دوم پیمان سه‌جانبه توسط آلمان، ژاپن و ایتالیا به تصویب رسید. این پیمان که به پیمان برلین نیز موسوم است، عهدنامه‌ای بود که در ۲۷ سپتامبر بین آلمان نازی و ایتالیای فاشیستی و امپراتوری ژاپن در برلین منعقد شد این پیمان یک اتحاد نظامی بود که درنهایت پادشاهی مجارستان، پادشاهی بلغارستان، جمهوری اسلواکی نیز به آن پیوستند.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۴۲؛ ۷۹ سال پیش در چنین روزی، آخرین روز عملیات ماتانکا در گواد کانال توسط نیروهای آمریکایی انجام شد و آن‌ها پس‌از این‌که توسط نیروهای ژاپنی محاصره شدند پا به فرار گذاشتند.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۶۲؛ ۵۹ سال پیش در چنین روزی راشل کارسون کتاب خود با عنوان بهار ساکت را در آمریکا منتشر کرد. این کتاب که به مباحث زیست‌محیطی می‌پرداخت، باعث ایجاد جنبشی برای آژانس محافظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده شد.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۶۲؛ ۵۹ ماه سال پیش در چنین روزی، جمهوری عربی یمن تأسیس شد.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۸۸؛ ۳۳ سال پیش در چنین روزی، لیگ ملی دموکراسی توسط آنگ سان سوچی در میانمار تاسیس شد تا با دیکتاتوری مقابله کند.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۶؛ ۲۵ سال پیش در چنین روزی، نبرد کابل به پایان رسید و نیروهای طالبان در این نبرد پیروز شده و امارت اسلامی افغانستان را تأسیس کردند.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸؛ ۲۳ سال پیش در چنین روزی، موتور جستجوی گوگل این روز را به‌عنوان روز تولد خود برگزید.

📜 در روز ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۹؛ ۲ سال پیش در چنین روزی، در حدود ۲ میلیون نفر در سراسر جهان در اعتراض به تغییرات آب‌وهوایی در ۲۴۰۰ شهر جهان تظاهرات کردند .