مروری بر تاریخ آمریکا و مهمترین رخدادهای بین المللی

تقویم تاریخ 28 اوت

 

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۶۰۹؛ ۴۱۲ سال پیش در چنین روزی، هنری هادسون خلیج دلاور را درباره آمریکا کشف کرد.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۸۶۲؛ ۱۵۹ سال پیش در چنین روزی، در جریان جنگ داخلی آمریکا، نبرد دوم بول ران آغاز شد. این نبرد تا روز ۳۰ اوت ادامه داشت.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۹۵۵؛ ۶۶ سال پیش در چنین روزی، نوجوان سیاه‌پوستی به نام «امت تیل» در می‌سی‌سی‌پی به دست سفیدپوستان کشته شد. این قتل باعث تسریع در روند شکل‌گیری جنبش حقوق شهروندی سیاهان که در آن زمان تازه درحال شکل گرفتن بود شد.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۹۵۷؛ ۶۴ سال پیش در چنین روزی، سناتور ایالات متحد به نام استورم تورموند، فیلی باستر خود را برای ممانعت از رأی سنا به قانون حقوق شهروندی سال ۱۹۵۷ آغاز کرد. او سخنرانی خود را بعد از ۲۴ ساعت و ۱۸ دقیقه پایان داد. این طولانی‌ترین فیلی باستر انجام‌شده توسط یک سناتور در تاریخ آمریکا است.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۹۶۳؛ ۵۸ سال پیش در چنین روزی، راه‌پیمایی عظیم سیاه‌پوستان در واشنگتن انجام شد. در این راه‌پیمایی که در مقابل بنای یادبود لینکلن انجام شد مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش سیاهان سخنرانی معروف خود بنام «رؤیایی دارم» را انجام داد.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۹۶۸؛ ۵۳ سال پیش در چنین روزی، پلیس و معترضان در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال ۱۹۶۸ به درگیری با یکدیگر پرداختند.

📜 در روز ۲۸ اوت سال ۱۹۹۰؛ ۳۱ سال پیش در چنین روزی، عراق کویت را به‌عنوان استان جدید خود اعلام کرد.

مرور تاریخ جهان و آمریکا هر روز در «جهان ما»